Foto 1

40 Jaar na de ‘Er is Hoop’-campagne van de jaren 80 komt er opnieuw een gelijknamige actie. Op initiatief van Stichting Agapè bereiken kerken en christenen Nederland met dé boodschap van hoop. Geen surrogaat hoop die te vinden is in geld, carrière, relaties of andere tijdelijke zaken, maar de complete en onuitputtelijke hoop van Jezus Christus. Op 16 september gaat de campagne voor Oldebroek en omgeving van start, als alternatief van de traditionele Schapenmarkt die vanwege het coronavirus niet doorgaat.

“Het is het veel gebruikte understatement van deze tijd: we leven in bijzondere tijden. De vastigheid, en controle die eerst zo logisch leken, verdwijnt en mensen gaan op zoek naar nieuwe zekerheid en hoop. Omdat wij er van overtuigd zijn dat die zaken ten diepste te vinden zijn bij God, is het juist nu noodzaak het evangelie te delen aan iedereen in Nederland.” Aldus Jannine van der Pol, werkzaam bij Agapè en coördinator van de ‘Er is Hoop’-campagne voor Oldebroek en omgeving.

Hiervoor is het online platform erishoop.nu gelanceerd, waar iedereen die hoop zoekt naar toe kan gaan. “Nu we gewend zijn zowel zakelijk als privé digitaal met elkaar te communiceren biedt een online platform de uitkomst. Daarnaast is het anoniem en daardoor laagdrempelig.”

Samen met alle christenen en kerken in Nederland wil Agapè het platform bij alle Nederlanders bekend te maken. Dit gebeurt onder andere door het straatbeeld te vullen met de boodschap van hoop door middel van raamposters. Op het platform delen bekende en minder bekende christenen hun getuigenissen en woorden van hoop. Jannine: “De belangrijkste boodschap is dat de Here Jezus zelf die eeuwige hoop kan geven.”

“In Oldebroek starten we deze campagne als een samenwerkingsactie van meerdere lokale kerken. Ik kijk er naar uit om mensen in beweging te zien komen om zo samen onze omgeving te bereiken met Gods liefde en Zijn Hoop.”, aldus Jannine.

Om een reactie te geven moet u ingelogd zijn op deze website.

Reacties mogelijk gemaakt door CComment' target='_blank'>CComment