boni

Wezep - Voor de tweede keer houdt Boni Supermarkten een Jeugdsponsoractie. In Wezep zijn acht verenigingen ingeloot. Klanten kunnen vanaf week 40 acht weken lang muntjes sparen voor hun favoriete vereniging. Bij elke € 10,- ontvangen ze een sponsormunt.

Vorig jaar werd met succes de Jeugdsponsoractie gehouden in alle supermarkten van Boni. John Pansier, woordvoerder van Boni: ,,We kregen enorm veel respons van klanten op de actie. Tijdens de actieweken presenteerden verenigingen zich in de winkels. Dat deden ze op hele ludieke manieren. Zo hebben we winkels gehad waar een pony stond en een reddingsboot, maar er zijn ook diverse demonstraties gehouden. Verenigingen waren erg blij met alle sponsorbedragen die ze na de actie ontvingen."

In totaal wordt er een bedrag van € 200.000,00 verdeeld over de deelnemende verenigingen. Niet alleen sportverenigingen, maar ook toneelverenigingen, verenigingen met een algemeen nut of goede doelenverenigingen hebben zich aangemeld voor de actie. In iedere plaats waar een Boni Supermarkten-filiaal is gevestigd worden uiteindelijk acht verenigingen ingeloot.

Voor Wezep zijn de volgende verenigingen ingeloot: Kinderkoor De Merels; Zwemclub Noord-Veluwe; Hengelsportvereniging OKO; Speeltuin De Vogelenzang; Voetbalvereniging W.H.C.; Christelijke Muziekvereniging CMV De Eendracht; Tafeltennisvereniging TTV Wezep; Korfbalvereniging Rood-Wit Wezep. Boni Supermarkten organiseert de Jeugdsponsoractie samen met het bedrijf PromUnique BV uit Nunspeet. PromUnique voerde eerder al actie met sportplaatjes van lokale verenigingen. Dries Huisman, commercieel manager van PromUnique: ,,Verenigingen mogen het sponsorgeld dat ze van de Boni ontvangen besteden aan hun jeugdleden. Dat mag voor allerlei onderdelen bestemd zijn: van nieuwe t-shirts tot de organisatie van een Jeugdkamp." Het voornaamste doel is om de jeugd te mobiliseren. John Pansier: ,,Onze supermarkten willen graag lokaal betrokken zijn. Het budget dat verenigingen ontvangen van de gemeenten is drastisch terug geschroefd. We hopen door onze bijdrage iets te kunnen betekenen voor de jeugd." Verenigingen die net buiten de boot vallen, dingen volgend jaar opnieuw mee naar een plek in de winkelcampagne.

Om een reactie te geven moet u ingelogd zijn op deze website.

Reacties mogelijk gemaakt door CComment' target='_blank'>CComment