snv

OLDEBROEK - Viavé heeft in de maanden mei en juni een onafhankelijk bureau, Moventem, gevraagd een klanttevredenheidsonderzoek uit te voeren. Viavé verzorgt o.a. in de gemeente Elburg het Wmo en leerlingenvervoer. Ruim 800 reizigers hebben gezamenlijk twee vragenlijsten ingevuld. De algehele dienstverlening scoort in beide lijsten respectievelijk een 7,7 en een 7,8. Ook de chauffeurs, de voertuigen, de regiecentrale en de website van ViaVé worden beoordeeld met cijfers ruim boven de 7. Het aspect ‘klachten’ krijgt voor beide vervoersvormen helaas een krappe onvoldoende: een 5,0 voor het Wmo-vervoer en een 4,7 voor het routevervoer (o.a. leerlingenvervoer).

Het grootste deel van de respondenten gebruikt het vervoer voor het vervoer van en naar school, om op bezoek te gaan bij familie/kennissen, naar een medische afspraak of naar een ziekenhuis of verpleeghuis.

Over het algemeen zijn mensen dus heel tevreden over ViaVé, maar men geeft aan dat er met betrekking tot het indienen en (de snelheid van) afhandelen van de klachten nog wel verbeterkansen liggen. Voorzitter van de stuurgroep basismobiliteit Noord-Veluwe (en wethouder van de gemeente Elburg Henk Wessel): “Wij zijn samen met onze reizigers blij met de in het algemeen goede prestaties van de chauffeurs en de regiecentrale. Onze complimenten daarvoor. Tegelijkertijd kan het altijd nog beter. Wij gaan met de regiecentrale in overleg hoe wij het indienen en (de snelheid van) afhandelen van de klachten kunnen verbeteren.”

Om een reactie te geven moet u ingelogd zijn op deze website.

Reacties mogelijk gemaakt door CComment' target='_blank'>CComment